e-δίαιτα
 
ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
 
     

Υγεία και Διατροφή

Σύμφωνα με τον ορισμό του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας,υγεία είναι «η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας».
Η έννοια της υγείας λοιπόν, δεν έχει μόνο ιατρική πλευρά αλλά επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες.
Η διατροφή είναι ο  σημαντικότερος περιβαλλοντικός παράγοντας που επηρεάζει τον οργανισμό μας , γι'αυτό
και η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής με σωστή διατροφή και άσκηση μπορεί να θωρακίσει τον οργανισμό μας και να μας δώσει μακροζωία και ευεξία.

   
     

  Μεσογειακή Διατροφή

 Η μεσογειακή δίαιτα δεν είναι απλά μια δίαιτα αλλά ένας τρόπος ζωής.
Έρευνες που έχουν γίνει διεθνώς φέρουν την Κρήτη ως ένα χαρακτηριστικό μοντέλο μεσογειακής διατροφής. Η Κρητική Διατροφή συγκέντρωνε τη γνώση και την εμπειρία που μεταδιδόταν από γενιά σε γενιά από την αρχαιότητα και οι Έλληνες που ακλουθούσαν αυτό το μοντέλο διατροφής εμφάνιζαν πολύ χαμηλή θνησιμότητα.
Πλέον έχει αποδειχτεί με επιστημονικές μελέτες πως η μεσογειακή διατροφή μειώνει την αρτηριακή πίεση, προστατεύει από την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων και ορισμένων μορφών καρκίνου ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση των συστατικών της, στον περιορισμό των βλαβών στο ενδοθήλιο και στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

   
     

  Δυστυχώς η διατροφή του σύγχρονου ανθρώπου, ειδικότερα αυτού που ζει στις μεγάλες πόλεις, ξεφεύγει σιγά-σιγά από το μεσογειακό μοντέλο και χαρακτηρίζεται από την κατανάλωση, συχνά υπερκατανάλωση, μεγάλων ποσοτήτων φαγητού που περιέχουν πολλά λίπη και ελάχιστες φυτικές ίνες, η επιστροφή στην παράδοση όμως είναι η λύση για να διατρεφόμαστε υγιεινά.
Η Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής είναι η υλοποίηση μιας προσπάθειας που ολοκληρώθηκε το 1999 από το Εργαστήριο Υγιεινής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με σκοπό να δώσει σωστές διατροφικές οδηγίες για το πως πρέπει να τρώμε.
Τα τρόφιμα ταξινομήθηκαν σε ομάδες τροφίμων και δόθηκαν συστάσεις ως προς το ποια τρόφιμα και σε ποιες ποσότητες πρέπει να καταναλώνονται σε ημερήσια, σε εβδομαδιαία ή σε μηνιαία βάση, προκειμένου κανείς να ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή.

Τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Διατροφής που παίρνουν μορφή στην πυραμίδα είναι:

-Οι άφθονες φυτικές ίνες και τα δημητριακά (ψωμί, λαχανικά, όσπρια και φρούτα)
-Το ελαιόλαδο
-Μέση προς μικρή κατανάλωση ψαριού, πουλερικών γαλακτοκομικών και αυγών
-Μικρή κατανάλωση κόκκινου κρέατος
-Κρασί κατά τη διάρκεια του γεύματος. (σύμφωνα με τον ορισμό στον οποίο κατέληξαν οι Ευρωπαίοι ειδικοί σε
 σε   συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Ιταλικό Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών στις 11 Απριλίου 1997, στη
Ρώμη

   
Copyright © 2011 Terastisdiaitas: website by Tassos Portocaloglou