ΕΡΓΑΛΕΙΑ

 
The Body Mass Index is determined with the formula body weight in kilogramm divided by height to square. To make it easy for visitor of your homepage to calculate the Body Mass Index, use the in your homepage . Additional information: BMI Meaning.
Thank you for using the Body Mass Index (BMI) calculator of BMI-Club.


ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ (BMI)

Ο ΔΜΣ (δείκτης μάζας σώματος )είναι ένας αντικειμενικός τρόπος να υπολογίσει κανείς αν είναι παχύσαρκος ή όχι.

Ο ΔΜΣ είναι ίσως ο ιδανικός τρόπος να διαχωρίσει κανείς την παχυσαρκία από το αυξημένο σωματικό βάρος (υπέρβαρος)

Η παχυσαρκία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την υγεία καθώς αυξάνει τον κίνδυνο για την εμφάνιση υπέρτασης, διαβήτη και καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ το αυξημένο σωματικό βάρος δεν ενοχοποιείται στον ίδιο βαθμό. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα πρέπει να εφησυχάζει το άτομο που είναι υπέρβαρο.
Η προσπάθεια για μείωση του σωματικού βάρους και αλλαγή των συνηθειών διατροφής θα πρέπει να αποτελεί άμεσο στόχο.


Ο ΔΜΣ υπολογίζεται σαν το πηλίκο του σωματικού βάρους (σε κιλά) προς το τετράγωνο του ύψους (σε μέτρα)

Βαθμός παχυσαρκίας ΒΜΙ
Κάτω του φυσιολογικού Βάρους κάτω από 20
Φυσιολογικό Βάρος 20 έως 25
Υπέρβαρος/η 25,1 έως 30
Παχύσαρκος/η 30,1 έως 40
Υπερβολικά παχύσαρκος/η πάνω από 40
 Τι να προσέξετε !!
Ο Δείκτης Μάζας Σώματος δεν θεωρείται αξιόπιστος στις παρακάτω κατηγορίες ατόμων:
Σε εγκύους, και θηλάζουσες  
Σε αθλητές, γιατί έχουν  ανεπτυγμένο μυϊκό ιστό. Ο μυϊκός ιστός είναι βαρύτερος από το λίπος, έτσι το αποτέλεσμα του ΔΜΣ θα είναι μεγαλύτερο από αυτό που αντιστοιχεί στην πραγματικότητα  με κίνδυνο να χαρακτηριστεί ο αθλητής υπέρβαρος ενώ δεν είναι.                                                                                                                                      

 Με τον παραπάνω υπολογιστή βρίσκουμε αυτόματα την τιμή ΒΜΙ ταυτόχρονα ταυτόχρονα βλέπουμε τις μεταβολές που υφίσταται 
το σώμα ανάλογα με τις τιμές αυτές .
Για να έχουμε όμως καλύτερη αντίληψη θα πρέπει πρώτα να επιλέξουμε ΑΝΔΡΑΣ ή ΓΥΝΑΙΚΑ καθώς και τον σωματότυπο μας       Γεμάτος (σώμα με υψηλό ποσοστό λίπους - κυρίως στη κοιλία- και τάση να αποκτά εύκολα βάρος)
Κανονικός (σώμα με σωστή κατανομή του λίπους που δεν αποκτά εύκολα βάρος)
Μυώδης (σώμα δυνατό και γεροδεμένο με χαμηλό ποσοστό λίπους και μεγάλη ευκολία στο να αποκτά γράμμωση)
Γνωρίζοντας την τιμή ΒΜΙ από τον πίνακα διαπιστώνουμε σε ποια κατηγορία ανήκουμε.

                 

  ΒΜΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ

Ηλικία

 Υπέρβαρα

Παχύσαρκα

Αγόρια

Κορίτσια Αγόρια Κορίτσια
2 18.41 18.02 20.09 19.81
2.5 18.13 17.76 19.80 19.55
3 17.89 17.56 19.57 19.36
3.5 17.69 17.40 19.39 19.23
4 17.55 17.28 19.29 19.15
4.5 17.47 17.19 19.26 19.12
5 17.45 17.20 19.47 19.34
6 17.55 17.34 19.78 19.65
6.5 17.71 17.53 20.23 20.08
7 17.72 17.75 20.63 20.51
7.5 18.16 18.03 21.09 21.01
8 18.44 18.35 21.60 21.57
8.5 18.76 18.69 22.17 22.18
9 19.10 19.07 22.77 22.81
9.5 19.46 19.45 23.39 23.46
10 19.84 19.86 24.00 24.11
10.5 20.20 20.29 24.57 24.77
11 20.55 20.74 25.10 25.42
11.5 20.89 21.20 25.58 26.05
12 21.22 21.68 26.02 26.67
12.5 21.56 22.14 26.43 27.24
13 21.91 22.58 26.84 27.76
13.5 22.27 22.98 27.25 28.20
14 22.62 23.34 27.63 28.57
14.5 22.96 23.66 27.98 28.87
15 23.29 23.94 28.30 29.11
15.5 23.60 24.17 28.60 29.29
16 23.90 24.37 28.88 29.43
16.5 24.19 24.54 29.14 29.56
17 24.46 24.70 29.41 29.69
17.5 24.73 24.85 29.70 29.84
18 25 25 30 30
Παιδική Παχυσαρκία
 

Η παχυσαρκία αποτελεί μείζονα παράγοντα κινδύνου όχι μόνο για την υγεία των παιδιών αλλά και στη μετέπειτα ζωή τους ως ενήλικες. Συμβάλλει στην ανάπτυξη σχετικών ασθενειών, όπως οι καρδιοπάθειες και ο διαβήτης τύπου 2 και μειώνει το προσδοκώμενο όριο ζωής μέχρι και 13 χρόνια.

Πρόσφατα καθορίστηκαν διεθνώς όρια Δείκτη Μάζας Σώματος (BMI) σε παιδιά 2 έως 18 ετών για κατάταξη σωματικού υπέρβαρου και παχυσαρκίας ανάλογα με αυτά των ενήλικων
Η κατάταξη αυτή έχει το πλεονέκτημα ότι προσφέρει έναν ενιαίο και συνεχή καθορισμό της παχυσαρκίας από την παιδική στην ενήλικη ζωή.
Στον πινάκα φαίνονται τα όρια του BMI για κάθε ηλικία, πάνω από τα οποία ένα παιδί ή έφηβος θεωρείται υπέρβαρος ή παχύσαρκος.

ΣΤΟΧΟΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΒΑΡΟΣ
 

 

 

ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ Ή ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΗΡΕΜΙΑΣ(BMR)

 Βασικός μεταβολισμός ονομάζεται το ελάχιστο ποσό ενέργειας που απαιτείται 
για τη διατήρηση των βασικών λειτουργιών του οργανισμού ,όπως  ο μεταβολισμός
των κυττάρων, η αναπνοή, η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος, η κυκλοφορία 
του αίματος, η δραστηριότητα του γαστρεντερικού σωλήνα και των ενδοκρινών αδένων
καθώς και η λειτουργία της καρδιάς. Με απλά λόγια ο Βασικός μεταβολισμός  είναι ο αριθμός
των θερμίδων που καταναλώνει ο άνθρωπος όταν είναι ξύπνιος αλλά σε ηρεμία (ανάπαυση).
 

Παράγοντες που επηρεάζουν το Βασικό Μεταβολισμό

 Ο βασικός μεταβολισμός του κάθε ανθρώπου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι τον καθιστούν και μοναδικό για κάθε άτομο.
Έτσι λοιπόν οι ενεργειακές απαιτήσεις ερμηνεύονται με βάση
Την Ηλικία: Ο ΒΜ είναι αυξημένος κατά τη παιδική και εφηβική ηλικία  (φάση «ταχείας αύξησης») ενώ όσο το άτομο μεγαλώνει, ο Βασικός Μεταβολισμός του μειώνεται κατά 2% περίπου κάθε δεκαετία.
Τη Σύνθεση του σώματος: Επειδή ο μυϊκός ιστός είναι μεταβολικά πιο δραστήριος από τον λιπώδη, όσο πιο αυξημένο είναι το ποσοστό μυϊκής μάζας που έχει ένα άτομο, τόσο πιο αυξημένος είναι και ο Βασικός Μεταβολισμός του.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι άντρες έχουν υψηλότερο Βασικό Μεταβολισμό από τις γυναίκες καθώς και οι αθλητές που εμφανίζουν τουλάχιστον 5% υψηλότερο ΒΜ σε σχέση με άτομα του ίδιου φύλου, ηλικίας και βάρους.
Το φύλο: Οι γυναίκες γενικά έχουν 5-10% χαμηλότερο Βασικό Μεταβολισμό από τους άνδρες της ίδιας ηλικίας, βάρους και ύψους, λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας του σώματος της γυναίκας σε λίπος.
Την επιφάνεια του σώματος: Τα μεγαλόσωμα άτομα χάνουν περισσότερη θερμότητα μέσω της εφίδρωσης από το σώμα τους γι’ αυτό και έχουν υψηλότερες ενεργειακές απαιτήσεις.

Τους ενδοκρινείς αδένες: Οι ορμόνες που εκκρίνονται από τους ενδοκρινείς αδένες αποτελούν τους πρωταρχικούς ρυθμιστές της μεταβολικής δραστηριότητας του οργανισμού. Τέτοιες ορμόνες είναι οι θυρεοειδικές, η ινσουλίνη, η γλυκαγόνη, η κορτιζόλη κ.α..
Ανάλογα με τα επίπεδα των ορμονών αυτών στον οργανισμό ρυθμίζεται και ο βασικός μεταβολισμός.
Ειδικές καταστάσεις: όπως είναι η εγκυμοσύνη, όπου παρατηρείται αύξηση του Βασικού Μεταβολισμού λόγω της αύξησης της μυϊκής μάζας της μήτρας, του πλακούντα και του εμβρύου,
καθώς και των ορμονών αλλά και σε καταστάσεις στρες και τραυματισμών.
Τη Διατροφή: η ασιτία, η έντονη νηστεία και οι εξαντλητικές δίαιτες μειώνουν το Βασικό Μεταβολισμό έως και 20%. Επίσης, οι συχνές εναλλαγές στέρησης και κατάχρησης τροφής, και οι διαρκείς αυξομειώσεις βάρους (φαινόμενο γιο-γιο) επιφέρουν σημαντική μακροχρόνια μείωση.

Γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το Βασικό Μεταβολισμό

Βλέπουμε λοιπόν ότι ο Βασικός Μεταβολισμός είναι ιδιαίτερος και μοναδικός για κάθε οργανισμό, γι αυτό και το κάθε άτομο έχει διαφορετικές ενεργειακές και συνεπώς διατροφικές απαιτήσεις. Το γεγονός αυτό κάνει τη διατροφή του καθενός απόλυτα εξειδικευμένη διαδικασία.
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε με ακρίβεια το Βασικό Μεταβολισμό μας, ώστε πάνω σε αυτό να βασίσουμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που θα μας βοηθήσει να πετύχουμε τους στόχους μας.
Αν προκειμένου να αδυνατίσουμε, προσλαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες από αυτές που χρειαζόμαστε βάσει του βασικού μεταβολισμού μας  ο οργανισμός μας θα αντιδράσει καθώς θέλει να διατηρήσει την ομοιόσταση του. Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ εμείς τρεφόμαστε με ελάχιστες θερμίδες, ο οργανισμός αμύνεται θεωρώντας ότι βρισκόμαστε σε ασιτία, κάνει «οικονομία ενέργειας», χάνει μυϊκή μάζα αντί για λίπος και η ζυγαριά «κολλάει».

Για να βρούμε την τιμή του Βασικού Μεταβολισμού μας με τον παραπάνω Υπολογιστή θα πρέπει

α) Να επιλέξουμε μετρικό σύστημα (metric) - β)το φύλο (άνδρας-γυναίκα) - γ)την ηλικία - δ)το βάρος σε Kg            ε)το ύψος σε cm
Κατόπιν επιλέγουμε τον τρόπο ζωής που κάνουμε
1) Καθιστική ζωή (πολύ λίγη ή καθόλου άσκηση)   2) Ελαφριά δραστηριότητα 1-3 φόρες την εβδομάδα
3) Μετρία δραστηριότητα 4 φόρες την εβδομάδα  4) Υψηλή δραστηριότητα (6 φόρες την εβδομάδα
5) Πολύ υψηλή δραστηριότητα και χειρονακτική εργασία.
Τέλος πατάμε Calculate και διαβάζουμε την τιμή BΜR που εξάγεται.

 

 ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΕΣΗΣ - ΙΣΧΙΩΝ (WHR)

 Η υγεία δεν επηρεάζεται μόνο από το πόσο σωματικό λίπος έχετε, αλλά και από το πού βρίσκεται  εναποθηκευμένο στο σώμα σας.
Η αναλογία μέσης προς ισχίο (WHR) θα  σας βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα που έχετε αποθηκευμένο το λίπος στο σώμα σας καθώς και να βρείτε το σωματότυπο σας . Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι σωματότυπου το «μήλο» (
apple-shaped)και το «αχλάδι» (pear-shepad).
To σώμα «μήλο» είναι αυτό που έχει τη τάση να αποθηκεύει το λίπος γύρω από τη κοιλιά και τη μέση ( κεντρική παχυσαρκία) ενώ το σώμα «αχλάδι» τείνει να έχει το σωματικό λίπος κοντά στους γοφούς και τους γλουτούς ( περιφερειακή παχυσαρκία).
Τιμές  WHR μεγαλύτερες από 0,8 για γυναίκες και από 1 για άνδρες δηλώνει  κεντρικού τύπου παχυσαρκία και σχετίζεται με καρδιαγγειακά με προβλήματα υγείας όπως είναι ο διαβήτης τύπου ΙΙ, οι καρδιακές παθήσεις, η υπέρταση και το έμφραγμα  Αυτό συμβαίνει διότι το λίπος βρίσκεται κοντά σε όλα τα ζωτικά όργανα. Αντίθετα το σώμα «αχλάδι» συνδέεται λιγότερο με προβλήματα υγείας.

Επιστροφή στην κορυφή

Copyright © 2011 Terastisdiaitas: website by Tassos Portocaloglou